2011. október 18., kedd

Ott leszel?

Nos, ezerévnyi kihagyás után folytatom a blogom, és az új-első bejegyzés a legjobb könyvről fog szólni, amit az elmúlt időben olvastam. Ez pedig Musso Ott leszel?-je. Már régóta szemezgetek az íróval, és amikor a kerülti könyvtárban díszelgett egy könyve az Újdonságok polcon, habozás nélkül hazavittem. És milyen jól tettem!!
Elliott Cooper neves amerika sebész Kambodzsában megmenti egy kisfiú életét. És hát jó tett helyébe jót várj,a falu vezetőjétől hap tíz aranyszínű pirulát, és egy lehetetlen ígéretet: ha beveszi őket, visszautazhat a múltba, és láthatja élete szerelmét. Ilena harminc évvel korábban vesztette életét egy balesetben, és Elliott a mai napig hibásnak érzni magát. Mivel nincs mit vesztenie, bevesz egyet, és a pirula beváltja az ígéretet....
A legjobb ebben a könyvben, hogy nem egy szimpla időutazásos történet. Itt mindennek következménye van, ha megváltoztat valamit, pontosabban találkozik a fiatalkori énjével, és ő a beszélgetés hatására cselekszik, akkor a jövő is megváltozik. Ez hajtja a cselekményt, mivel az idős Elliott belátja, hogy ha megmentené Elinát, azzal lányát, Angiet fosztaná meg a létezéstől, fiatal önmaga pedig semmi mást nem szeretne, mint szerelmét biztonságban tudni. Enyhén skizofrén érzést kaptam a két Elliott találkozásaitól, ahogy egymásnak feszült az akaratuk, a könyv legjobban megírt részei. Teljesen imádtam, ahogy a fiatal Elliott az éppen akkor születő sikeres dolgokat látja: Ki ez a Stephen King? Nem is rossz... vagy amikor az Apple-nek kívánt sok szerencsét, elvégre ilyen névvel nehéz lesz boldogulni... Vagy ahogy üzen jövőbeli énjének, azok a kreatív módszerek. Az író nagyon jó munkát végzett, eredetinek nem mondható, de a megvalósítás 100%ban eredeti. Musso született mesélő, nem véletlenül hívják a francia Coelhonak.
Karakterábrázolás szempontjából felemás a kép, Elliott hihetetlenül alapos munka, Matt, Elliott legjobb barátja is kidolgozottnak mondható. Ilena terén vannak hiányosságok, bár nem hiszem, hogy emiatt volt olyan ellenszenves a csaj... Angiet viszont rövid idő alatt megkedveltem, jó néven vettem volna, ha többet szerepel.
Ha olyan történetet keresel, ami végig fenntartja az adrenailszinted, jól bírod, ha minden oldalon meglepetés vár, akkor ez a te könyved.
Én addig felkutatom a többi Musso könyvet, a Visszajövök érted-et és az És azután-t, úgy érzem, Musso még rengeteg mindent tud mondani nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése